خدمات شیمی درمانی در منزل

۴ خرداد ۱۴۰۲ 66 بازدید بدون دیدگاه

بسیاری از افرادی که از بیماری سرطان رنج می‌برند، اقدام به شیمی درمانی می‌کنند. شیمی درمانی یکی از راه‌های پیشگیری از اوج‌گیری بیماری و درمان است. همچنین شمار زیادی از این بیماران ترجیح می‌دهند تا مراحل بهبود بیماری را با خدمات درمان در منزل خود پیش برند. از این رو شیمی درمانی در منزل به خصوص در سال‌های همه‌گیری کرونا طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی از این خدمات استفاده می‌کنند.

 

مرکز خدمات پزشکی در منزل سالار سلامت ارائه دهنده خدمات شیمی درمانی در منزل   ۳۱۱۵ – ۰۳۵

 

شیمی درمانی چیست؟

 

سرطان در واقع رشد غیر قابل کنترل سلول‌ها داخل بدن است و این رشد سلول‌ها باعث به وجود آمدن تومور‌هایی داخل بدن می‌شود. تا به حال درمان کامل و قطعی برای این بیماری پیدا نشده است اما با استفاده از شیمی درمانی می‌توان رشد سلول‌ها را کاهش داد و در مواقعی آن‌ها را به طور کلی از بین برد.

شیمی درمانی در واقع استفاده از دارو‌هایی است که باعث نابودی این سلول‌ها شده و تا حدودی سرطان را درمان می‌کنند. دارو‌هایی که در شیمی درمانی استفاده می‌شوند در بدن جابه جا شده و توده سلول‌های اضافی بدن را نابود می‌کنند. شیمی درمانی در منزل نیز به همین شکل انجام شده و دارو‌ها در منزل فرد به او داده می‌شوند.

شیمی درمانی در منزل می‌تواند به شکل تزریق وریدی و به شکل سرم باشد یا دارو‌های آن همراه با دارو‌های دیگر مثل هرسپتین مصرف شوند. سرطان‌ها انواع مختلفی دارند و بیماران سرطانی ممکن است چند داروی مختلف را برای درمان بیماری مصرف کنند. با انجام شیمی درمانی در منزل می‌توان سلول‌های سرطانی را نابود کرد، از رشدشان جلوگیری کرد یا تغذیه آن‌ها را قطع کرد که در نهایت منجر به نابودی‌شان می‌شود.

 

کدام نوع در شیمی درمانی در منزل استفاده می‌شود؟

 

به دلیل این که اکثر دارو‌های شیمی درمانی به صورت سرم و تزریق وریدی بوده یا خوراکی هستند و همراه با دارو‌های دیگر مصرف می‌شوند، امکان استفاده از تمام آن‌ها در منزل وجود دارد. در واقع انجام شیمی درمانی در منزل برای درمان تمام سرطان‌ها امکان‌پذیر است و تمام دارو‌ها را می‌توان در منزل مصرف کرد.

 

چه زمانی به خدمات شیمی درمانی در منزل احتیاج داریم؟

 

ممکن است بیماران در وضعیت وخیمی قرار داشته و امکان خروج از خانه را نداشته باشند. در این صورت تزریقات شیمی درمانی در منزل انجام می‌شود.

بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در وقت و عدم مراجعه مکرر به بیمارستان، ترجیح می‌دهند از خدمات شیمی درمانی در منزل استفاده کنند.

ممکن است دارو‌های شیمی درمانی خوراکی بوده و نیازی به تزریق داروی شیمی درمانی در منزل نباشد. در این صورت بیمار می‌تواند بدون مراجعه به بیمارستان و در خانه درمان خود را انجام دهد.

در زمان‌هایی مانند همه‌گیری بیماری کرونا که مراجعه به بیمارستان می‌تواند سلامت بیمار را در خطر قرار دهد، انجام شیمی درمانی در منزل توصیه می‌شود.

ممکن است افراد زمان مراجعه به بیمارستان و بستری شدن را نداشته باشند. شیمی درمانی در منزل شبانه روزی انجام می‌شود و به همین دلیل افرادی که زمان کافی ندارند، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

خدمات شیمی درمانی افراد مسن در منزل نیز توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود. بسیاری از سالمندان که به سرطان مبتلا می‌شوند، امکان خروج از خانه را ندارند. در بسیاری از شرایط شیمی درمانی افراد مسن در منزل انجام می‌شود.

مزایای انجام خدمات شیمی درمانی در منزل

 

صرفه‌جویی در زمان با عدم مراجعه مکرر به بیمارستان

دوری از آلودگی هوا و ترافیک مسیر

صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل و بستری شدن

راحتی بیش‌تر بیمار با انجام شیمی درمانی در خانه

شیمی درمانی در منزل شبانه روزی است.

تاثیر مثبت روانی روی بیمار

                                                                                                            سالار سلامت آرزومند سلامتی شماست

با نظرات ارزشمندتان ما را در ارائه خدمات بهتر راهنمایی کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x