فواید بستنی،خوشمزه ترین میان وعده سرد و شیرین

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ 84 بازدید بدون دیدگاه

از فواید بستنی چه میدانید؟ همه ما تجربه دلنشین بستنی خوردن را در زندگی داشته ایم. خیلی هایمان بعضی روزها بدون هیچ دلیلی بستنی هوس میکنیم. خیلی ها هم رژیم بی شکر سفت و سختشان را فقط و فقط به خاطر این خوردنی شیرین و دوست داشتنی می شکنند. البته هر آنکه خربزه میخورد پای لرزش هم می نشیند. عذاب وجدان پس از خوردن بستنی را همگی خیلی خوب تجربه کرده ایم! اما چه می شود اگر بفهمید خوردن این میان وعده سرد و یخ زده فواید زیادی برای خودش دارد. اصلا تعجب نکنید. چون در واقع همینطور است. بستنی خوردن برای بدن خیلی هم مفید است و این بار قصد دارم باورهای نادرست جامعه در مورد این خوراکی را بشکنم. این بار قرار است فواید بستنی خوردن را برایتان بنویسم. با من همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید. شاید اینبار که خواستید بستنی بخورید عذاب وجدانتان هم کمتر شد!

میزان کالری بستنی به طعم های متفاوت آن بستگی دارد

اگر در مورد کالری بستنی کنجکاو هستید باید بگویم که هر بستنی بسته به طعمی که دارد کالری متفاوتی دارد. در این قسمت به کالری بستنی اشاره میکنم. البته باید این را در نظر داشت که میزان کالری نشان داده شده در جدول میانگین است. میزان دقیق کالری به برند تولید کننده بستنی ها بستگی دارد.

فواید بستنی برای سلامتی ما

خیلی از ما با هر بار خوردن بستنی عذاب وجدان می گیریم. در واقع این طور تصور می کنیم که هرچقدر در باشگاه تمرین کرده ایم همگی به باد رفته است. البته این نظر شما تا این جای کار است. در ادامه به فواید بستنی اشاره میکنم و میبینید که چطور نظرتان در مورد این میان وعده شیرین و سرد تغییر میکند.

بستنی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است

بستنی از شیر و پودر شیر خشک درست می شود. این یعنی هر بار که بستنی میخورید ویتامین های A و D، کلسیم و فسفر و ریبو فلاوین به بدنتان میرسد. علاوه بر این معمولا در بستنی با طعم های مختلف ویتامین های اضافه هم وجود دارند. مثلا در بستنی هایی با طعم شکلات تلخ آنتی اکسیدان وجود دارد. این ماده موجب پایین آمدن کلسترول بد خون می شود و سلامتی قلب را بالا می برد.

بستنی به شما انرژی می دهد

اگر این سوال برایتان پیش آمده که چرا بستنی برای بدنتان مفید است باید بگویم که بستنی انرژی آور است. این ماده در همان لحظه که قورتش میدهید به شما انرژی میدهد. علتش هم این است که در این ماده مقادیر بسیار زیادی شکر وجود دارد. بنابراین دفعه بعدی که حس کردید بی انرژی هستید بستنی بخورید.

بستنی سیستم ایمنی بدنتان را بالا می برد

خیلی هایتان تعجب کرده اید اما باید بگویم که اصلا هم عجیب نیست. باید بگویم که بستنی یکی از فرآورده هایی غذایی است که در آن تخمیر صورت میگیرد. غذاهایی که تخمیر شده اند برای سیستم تنفسی و گوارشی مان خیلی مفید هستند. اگر سیستم تنفسی و گوارشی تان خوب کار کنند یعنی سیستم ایمنی تان هم خوب کار میکند

بستنی باعث می شود مغزتان بهتر کار کند.

بستنی خوردن باعث می شود که مغزتان تحریک شود و بهتر کار کند. تحقیقات ثابت کرده کسانی که اول صبح پیش از غذا خوردن بستنی می خوردند از بقیه باهوش تر هستند و در طول روز عملکرد بهتری دارند.

بستنی خوردن استخوان هایتان را قوی تر می کند

کلسیم یکی از مواد معدنی است که به داشتن استخوان های سالم و قوی کمک می کند. البته بدن ما خود به خود کلسیم تولید نمیکند. پس ما باید خوراکی هایی بخوریم که سرشار از کلسیم باشند. بستنی یکی از همان غذاهاست که سرشار از کلسیم است و استخوان هایمان را قوی میکند.

بستنی شادترتان می کند

ناراحتید و بی انرژی هستید؟ تعلیل نکنید. یک قاشق بردارید و بستنی مورد علاقه تان را بخورید تا انرژی تان برگردد. البته شواهد علمی هم برای اثبات این قضیه وجود دارند. وقتی بستنی می خورید بدنتان سروتونین ترشح میکنید. میدانید که سروتونین هورمون خوشحالی است. پس بستنی خوردن یعنی خوشحال شدن!

بستنی خوردن قوه جنسی را افزایش می دهد

اگر در پی داشتن رابطه ای جذاب و با کیفیت با پارتنرتان هستید مدام بستنی بخورید. بستنی خوردن علاوه بر اکسیژن رسانی به عضلات بدن موجب بالانس ph بدن می شود. جدای از اینها با افزایش فسفر بدنتان، افزایش قوه جنسی را تجربه خواهید کرد و تستوسترون بیشتری در خونتان جریان پیدا خواهد کرد.

بستنی از سرطان سینه جلوگیری می کند

کمبود کلسیم بدن یکی از عواملی است که در نهایت منجر به سرطان سینه می شود. پس اگر می خواهید میزان این ماده حیاتی همیشه در بدنتان تنطیم باشد و به بیماری هایی مانند سرطان سینه دچار نشوید بستنی بخورید. میزان بالای کلسیم موجود در این ماده از سرطان سینه در خانم ها جلوگیری میکند.

بستنی به کاهش وزن کمک می کند

دقیقا برخلاف آنچه عموم مردم تصور میکنند بستنی خوردن نه تنها موجب افزایش وزن نمی شود بلکه به کاهش وزن هم کمک میکند. اگر می پرسید چرا باید بگویم که بدن ما وقتی خوراکی سرد میخوریم کالری سوزی را بالا می برد. پس بستنی خوردن هم کالری سوزی را بالا می برد. البته این به آن معنا نیست که می توانید روزی چند بار بستنی بخورید و بعد با خودتان تصور کنید که حتما لاغرتان میکند. میانه روی بهترین کار ممکن است.

بستنی خوردن باروری را افزایش می دهد

اگر قصد دارید بچه دار شوید خوردن غذاهایی مثل بستنی که چربی بالایی دارند کمکتان میکند. تحقیقات ثابت کرده خانم هایی که در رژیم غذایی شان خوراکی ها و لبنیات چرب بیشتر دارند توان باروری شان بالاتر است.

مضرات بستنی

خیلی خوب است که حالا فواید بستنی را میدانیم. اما در عین حال باید بدانید که گاهی خوردن این ماده غذایی عوارضی هم دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا معایب خوردن بستنی را هم بدانید.

اگر دائما بستنی بخورید ممکن است به آن معتاد شوید. یعنی نمی دانید چه زمانی باید دست از بستنی خوردن بردارید. بیش از اندازه بستنی خوردن مشکلاتی مانند چاقی را در پی خواهد داشت.

میزان بالای چربی موجود در بستنی کلسترول بد خون را افزایش میدهد. کلسترول موجود در خون موجب بیماری هایی مانند فشار خون و دیابت می شود.

بستنی مقادیر بسیار بالایی از شکر فرآوری شده دارد. پس امکان چاقی موضعی، به خصوص در ناحیه شکم با خوردن بستنی بالا می رود.

چطور کالری موجود در بستنی را کم کنیم؟

در این قسمت به راهکارهای کم کردن کالری موجود در بستنی اشاره میکنم.

حواستان به میزان بستنی که می خورید باشد. هر بستنی که می خورید بیشتر از یک یا دو اسکوپ نباید باشد.

از انواع بستنی کم شکر بخورید

بیشتر از دو بار در هفته بستنی نخورید

تا جایی که ممکن است بستنی های خانگی بخورید. چون هم مقوی تر است و هم میدانید دقیقا از چه چیزهایی درست شده است.

می توانم از بستنی در وعده صبحانه استفاده کنم؟

تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده و ثابت شده است که بستنی به عنوان صبحانه بیشترین میزان کلسیم را به بدن می رساند. در نتیجه در طول روز هوشیار تر خواهید بود. پس تا زمانی که خلافش ثابت شود یا تحقیقات بیشتری در این مورد انجام شود می توانید دو بار در هفته و حتی به عنوان صبحانه بستنی بخورید.

هر روز بستنی خوردن اشکالی دارد؟

بستنی خوردن موجب می شود حس خوبی داشته باشید. اما برای خیلی ها این سوال پیش میاید که می توان از بستنی در وعده های غذایی هر روز استفاده کرد؟ باید بدانید که بستنی خوردن هم فوت و فن خودش را دارد. این ماده غذایی مقادیر بسیار زیادی شکر دارد و به همین دلیل باید مقدار مصرفش را کنترل کرد. بهتر است دو بار در هفته بستنی بخورید و از نمونه های کم شکر استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x